Reklama za ktorú platia všetky strany

Autor: Tomáš Vilim | 17.11.2011 o 5:39 | Karma článku: 5,59 | Prečítané:  1394x

V tomto článku som sa snažil byť nezaujatý, ale asi sa mi to nepodarilo. Jeho témou je reklama na webe, a ako to vnímajú všetky zainteresované strany. Začnem však od začiatku. Väčšinu ľudí ťahá sadnúť si k PC a pripojiť sa k internetu fakt, že poskytuje takmer všetky informácie tohto sveta. Cez internet sa dá komunikovať, pracovať,  vzdelávať, zabávať a mnoho, mnoho iných vecí, či činností. Internet ponúka veľa možností ako peniaze zarobiť, ale aj ich minúť.

Väčšinu ľudí ťahá sadnúť si k PC a pripojiť sa k internetu fakt, že poskytuje takmer všetky informácie tohto sveta. Cez internet sa dá komunikovať, pracovať,  vzdelávať, zabávať a mnoho, mnoho iných vecí, či činností. Internet ponúka veľa možností ako peniaze zarobiť, ale aj ich minúť.
Mňa internet pritiahol všetkými jeho vymoženosťami, no v poslednej dobe ma začína čoraz viac a viac otravovať. Prečo? Odpoveď je jednoduchá. Začína sa podobať na televízne vysielanie. Záplava reklamami začína pretekať za okraj otravnosti. Tak som sa začal zamýšľať, čo to vlastne je reklama na internete. Bežný užívatelia poznajú len malú časť možností pripojenia na sieť. Tou je web. WWW dobilo svet. Zakladatelia, správcovia a celý manažment web stránky ju vytvoril a udržuje v činnosti kvôli nejakému zisku. Môže to byť informačný, propagačný, reklamný, ale hlavne finančný zisk, aj keď nemusí byť vždy priami. Najjednoduchšou formou je sprostredkúvať reklamu. Čím je vyššia sledovanosť stránky, tým je vyššia cena za sprostredkovanie. Najironickejšie na tom je to nepriamo platí užívateľ internetu. Firma ktorá má záujem o reklamu na zvýšenie predaja svojho produktu zaplatí sprostredkovateľovi. Ten vytvorí formu reklamy a vyberie web stránky, ktoré navštevuje cieľová skupina firmy, na daný produkt. Uzavrie zmluvy medzi firmou a manažmentom webu, a firma to celé zaplatí. No nie firma, ale užívateľ, ktorý si ten produkt kúpi.
S tým každý ráta a to každý chápe. Teraz ale druhá strana mince, či skôr druhá minca, ktorú užívateľ minie na reklamu. Nie malé percento pripojení na internet je dátovo obmedzené. Užívateľ teda platí za každý kilobyte (kB) stiahnutý do jeho zariadenia (PC, notebook, tablet, smart-mobil a i.).
Reklamy už dávno nie sú obyčajné obrázky s textom. Sú to flash aplikácie ktoré v podstate dokážu všetko čo počítač ponúka. Tieto aplikácie spotrebujú značné množstvo energie, ktorú zaplatí zase a iba užívateľ.
Nakoniec je to čas. Dlhšie načítavanie stránok. Zatváranie celo obrazových reklám. Pred pozretím videa si najprv zhliadnutie reklamy, až potom je tu videa. Reklamy sú čoraz otravné a stávajú sa čoraz viac súčasťou web stránok.


Záver:
Pamätám si, že ako chlapec som odoberal časopis. Čím ďalej tým viac a viac sa v ňom objavovala reklama. Po piatich rokoch som sa rozhodol, že ho nebudem kupovať, lebo reklama prekročila mieru informácii v ňom. Web navštevujem zhruba osem rokov. Množstvo reklám sa síce neblíži k množstvu informáciám, ale reklama na papieri nemení svoj tvar, neotravuje zvukmi a hlavne ne nezakrýva chcený obsah.

s pozdravom redakcii od uživaťeľa.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

KOMENTÁRE

Fico ako Trump. Nekorektný a ukričaný

Šéf Smeru oznámil, že politická korektnosť na Slovensku končí.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?