1. príbeh o „klincoch“

Autor: Tomáš Vilim | 11.9.2012 o 7:45 | (upravené 11.9.2012 o 7:59) Karma článku: 7,03 | Prečítané:  448x

Tento príbeh by mal každý poznať, no neviem či si ho všetci uvedomujú. (Prečo prestáva fungovať dnešná spoločnosť? Pretože prestáva fungovať reklama.)

Všetci vieme ako funguje reklama, načo slúži a pod akým zámerom vzniká. Vznikol tu však problém, ktorý je veľmi ťažko riešiteľný. V dnešnej dobe, keď je človek monitorovaný nielen štátom, úniou, políciou, ale aj sociálnymi sieťami, vyhľadávačmi, obchodnými sieťami (vernostné, či klubové karty) a vlastne všetkým čo vie obojsmerne komunikovať (prijať a poslať informácie), sa ľudia stali dokonalými otrokmi „reklám“.


Dnes patrí reklama aj k výchovným prvkom detí. Niekoľko generácií ľudí je pod vplyvom psychologických metód ovplyvňovania myslí. Väčšina ľudí „modernej, civilizovanej“ spoločnosti,  si pamätá reklamu z čias útleho detstva, presne tak isto, ako si pamätá rozprávkovú postavu. Dôvodom je výchovný charakter. Reklama už nemá len informatívny charakter, ale aj podtext, ktorý vraví, káže, že nepoužívať daný produkt je chybou a jeho absencia človeku škodí.

Reklama je najväčším a najviac skúmaním a vylepšovaným produktom tejto doby. Sama reklama tvrdí: „Bez dobrej reklamy sa dobrá reklama predať nedá.“  Dnes to už aj platí. Existujú reklamné spoločnosti, ktoré  sprostredkúvajú reklamné spoločnosti, ktoré sprostredkujú reklamu. V praxi to funguje asi takto. Existuje firma ktorá vyrába „klince“ a chce predávať. Príde za firmou, ktorá sprostredkuje firmu, ktorá vyrobí reklamu. Tú reklamu posunie ďalšej spoločnosti, ktorá ju následne sprostredkuje ďalšej spoločnosti a tá ju ponúkne spotrebiteľovi. Aký je s toho výsledok? Uvidíte reklamu na „klince“, ktoré potrebujete. Vojdete do obchodu kde ich predávajú za 100 centov. Za reklamu, ktorú ste videli 10-krát denne, dala firma na výrobu „klincov“ 10 centov, a jej výrobu inej firme 5 centov a na jej sprostredkovanie inej firme ďalších 5 centov. To je 2o centov

A tu sme sa dostali ku koreňu veci. Keď nepočítame štát tak platíme pri nákupe aj daň z reklamy. Reklama robí z ľudí hlúpych a všetkých okráda. Všetci vieme, kde sa dajú kúpiť „sper klince“ z reklamy, ba dokonca vieme aj to, že nezlepšujú imunitu o nič viac, ako štipka bryndze denne. Rozdiel e len v tom, že na tú bryndzu reklamy niet., veď by bola aj tak zbytočná.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer chce byť politicky nekorektný aj robiť poriadky v osadách

Novými podpredsedami strany sa stali Juraj Blanár a Peter Žiga.

KOMENTÁRE

Fico ako Trump. Nekorektný a ukričaný

Šéf Smeru oznámil, že politická korektnosť na Slovensku končí.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?